1. Vymezení pojmů
1.1 Tyto obchodní podmínky upravují fungování služby Hlídač Firem, která je
umístěna a
přístupná online na internetové adrese www.hlidacfirem.cz – dále jen „Systém“.
1.2 Systém provozuje společnost StopStav CZ s.r.o. se sídlem Horní náměstí 3,
755
01
Vsetín, IČ: 03022536, DIČ: CZ03022536. Firma je plátce DPH – dále jen „Provozovatel“.
1.3 Systém mohou využívat právnické osoby nebo podnikající fyzické osoby
(subjekty, které
mají přiděleno IČ) – dále jen „Klient“.
1.4 Fyzická osoba, která se přihlašuje do systému pod hlavičkou Klienta
(firmy) –
dále jen
„Uživatel“.
1.5 Jeden nebo více Klientem pověřených Uživatelů má za Klienta právo v
Systému
spravovat
data a rozhodovat o rozsahu využívaných služeb – dále jen „Správce“.
1.6 Fyzická osoba, která neprovede registraci do Systému, ale má právo
využívat
služby
Systému, u kterých není nutná registrace – dále jen „Návštěvník“.
1.7 Všeobecné obchodní podmínky služby Hlídač Firem – dále jen „VOP“.
1.8 Fyzická podnikající nebo právnická osoba (subjekt vlastnící IČ), která má
v
systému
evidován záznam v databázi Seznam dlužníků – dále jen „Dlužník“.
2. Závazek provozovatele
2.1 Provozovatel poskytuje Klientovi přistup do Systému pro Uživatele za
podmínek
uvedených v těchto VOP.
2.2 Provozovatel se zavazuje provozovat, udržovat a vyvíjet Systém tak, aby
byl
plně
funkční a vyhovoval všem požadavkům těchto VOP.
2.3 Provozovatel se zavazuje povolit přístup do systému Uživatelům, kteří
splňují
požadavky těchto VOP.
2.4 Provozovatel má právo uveřejnit seznam Klientů, kteří aktivně využívají
Systém.
3. Závazek Klienta
3.1 Klient se prostřednictvím svých Uživatelů zavazuje používat data získaná
ze
Systému
pouze pro svou vlastní interní potřebu. Klientovi a
Uživatelům,
kterým
Klient za svou společnost umožní přístup do Systému, je zakázáno
zveřejnění dat
nebo jejich další prodej a distribuce třetím osobám. Ve smyslu tohoto článku je Uživateli
povoleno
bezúplatně sdělit svému obchodnímu partnerovi informaci, zda jeho firma (IČ) má nebo nemá evidovaný
dluh
v
Systému, případně v jaké výši. Je zakázáno předat svému obchodnímu partnerovi informace o jiném
subjektu
(jiné
IČ) nebo si za informaci týkající se IČ obchodního partnera vzít úplatu v jakékoliv výši.
3.2 Klient odpovídá Provozovateli za případnou škodu, která Provozovateli
vznikne
v
případě, že
- Správce:Zadá do Systému subjekt (údajného Dlužníka), který vůči
Klientovi nemá
žádné závazky po splatnosti.
- Nebude záznamy o svých Dlužnících aktualizovat tak, aby v každém
okamžiku byly
informace o zadaném dluhu aktuální a pravdivé.
- Není schopen doložit oprávněnost pohledávky, kterou do systému
vložil.
- Zadá jakákoliv nepravdivá, zavádějící nebo jinak zkreslená
data.
4. Výpis služeb
4.1 Systém nabízí služby:
- Hlídání kontaktů
- Vyhledávání v dlužnících
- Zveřejnění dlužníků
- Reporty
- Affiliate program
5. Hlídání kontaktů
5.1 Služba „Hlídání kontaktů“ je k dispozici všem Uživatelům. Omezena je pouze
počtem
(kapacitou), kterou mají Uživatelé k dispozici v rámci svého tarifu – viz čl. 5.9 těchto VOP.
5.2 Uživatelé Klienta mají možnost vložit do Systému seznam svých obchodních
kontaktů za
účelem jejich průběžného hlídání ve sledovaných rejstřících.
5.3 Obchodní kontakt je myšleno jakékoliv IČ (=firma), které je registrováno v
České
republice.
5.4 Vložení IČ pro hlídání se prování v sekci „Hlídací pes“. Vložený kontakt
je
hlídán od
momentu vložení IČ do „Hlídacího psa“, do momentu odstranění IČ z „Hlídacího psa“ nebo do momentu
ukončení
spolupráce Klienta s Provozovatelem.
5.5 Hlídání probíhá formou emailových zpráv.
5.6 Pokud Systém při procesu hlídání narazí na nový nebo upravený záznam u
sledovaného
kontaktu (IČ) v jakémkoliv z hlídaných zdrojů, zašle Uživateli o nalezené změně informační email.
Informace je
zaslána na emailovou adresu, kterou má uživatel uvedenu ve svém uživatelském účtu a která slouží
zároveň
jako
přihlašovací jméno Uživatele do Systému.
5.7 Seznam rejstříků a zdrojů, ve kterých Systém hlídá vložené IČ, je dostupný
na
webových
stránkách HlidacFirem.cz v sekci „Zdroje
dat“.
5.8 Každý Uživatel v rámci Klienta si tvoří svůj vlastní seznam hlídaných
kontaktů
(IČ).
Tzn. že každý Uživatel může mít hlídané jiné IČ. Seznam hlídaných IČ je plně v kompetenci Uživatele.
5.9 Celkové množství hlídaných IČ je omezeno kapacitou tarifu, který si Klient
zvolí a
který má aktivní. Součet všech záznamů (IČ) vložených v Systému všemi Uživateli, kteří jsou součástí
Klienta,
nesmí přesáhnout počet, který má Klient v rámci svého tarifu k dispozici. Informaci o dostupné
kapacitě
počtu
hlídaných IČ má každý uživatel k náhledu v sekci „Hlídací pes / Přidat IČ“
5.10 Pokud Klient zjistí, že mu jeho stávající tarif kapacitně nevyhovuje, je
možno tarif
změnit. Žádost o změnu tarifu může provést Správce po přihlášení do svého uživatelského účtu v sekci
„Změna
služby“. Podrobný popis změny tarifu je uveden v čl.10 těchto VOP.
6. Vyhledávání v dlužnících
6.1 Vyhledávání v dlužnících se provádí v sekci „Seznam dlužníků“ přes
vyhledávací
pole.
6.2 Zadáním IČ nebo názvu firmy ve vyhledávacím poli dojde k prohledání
databáze
ve všech
hlídaných zdrojích. Uživateli je zobrazen výsledek vyhledávání.
6.3 Sekce „Seznam dlužníků“ je neomezeně k
dispozici u
všech tarifů typu Standard.
6.4 U základního tarifu „START“ není sekce
„Seznam
dlužníků“ dostupná a vyhledávání v dlužnících není možné. Pokud má Klient zájem o
vyhledávání
v
dlužnících, musí přejít na některý z tarifů Standard dle vlastního výběru.
7. Zveřejnění dlužníků
7.1 Klient má prostřednictvím Správce právo vložit do systému Dlužníka /
Dlužníky,
u
kterých eviduje pohledávku / pohledávky po
termínu
splatnosti. K této evidenci a následné správě slouží sekce „Editace dlužníků“.
7.2 Vložením a evidencí Dlužníka v Systému Klient vyslovuje svůj souhlas se
zveřejněním
záznamu v databázích:
- V Systému ve vyhledávání v sekci „Seznam dlužníků“. Informace je
tímto
způsobem dostupná všem Uživatelům Systému, kteří mají aktivní některý z tarifů
Standard
- Všem Uživatelům Systému, kteří mají IČ Dlužníka vloženo v sekci „Hlídací pes“. Takový Uživatel
je o
dluhu
informován službou hlídání kontaktů formou emailové zprávy.
- StopStav – záznam je automaticky poskytován všem velkoobchodním
partnerům,
kteří využívají dceřinou službu StopStav, kterou vlastní Provozovatel a která je umístěna
online
na
adrese www.stopstav.cz.
- Partnerské databáze - záznam je automaticky poskytován smluvním partnerům Provozovatele a díky
tomu
může být
dostupný i v partnerských databázích. Seznam smluvních partnerů:
- CRIF - Czech Credit Bureau, a.s. (IČ: 26212242)
7.3 Při vložení a editaci dluhu u Dlužníka se do Systému zadávají informace:
IČ
Dlužníka,
celková částka po splatnosti (souhrnně jedna částka, nezadávají se jednotlivé částky po fakturách),
datum
splatnosti nejstarší faktury. V případě zájmu nebo potřeby je možno k dluhu připojit textovou
poznámku.
7.4 V rámci zobrazování dluhu při vyhledávání se v sekci „Seznam dlužníků“
zobrazují
informace: IČ a název dlužníka, částka dluhu, datum vložení dluhu, datum poslední editace
(aktualizace)
dluhu,
datum splatnosti nejstarší pohledávky, textová poznámka (pokud byla věřitelem vložena), název
věřitele a
kontakt
na věřitele.
7.5 Klient má
prostřednictvím
Správce povinnost držet data o svých Dlužnících aktuální a nejméně 1x za 10 dní provést
aktualizaci
svých
Dlužníků v Systému. Aktualizací se rozumí vstup do sekce „Editace dlužníků“ po svém přihlášení a
v
případě
změny stavu dluhu provedení úpravy podle aktuálního stavu.
7.6 V případě, že Správce do 10ti dní po poslední aktualizace neprovede novou
aktualizaci,
bude mu zaslán upozorňující email. Pokud na něj Správce nezareaguje a aktualizaci neprovede do 5ti
dní,
Systém
mu zašle nové upozornění. Následně Systém upozorňuje Správce každé 3 dny. To platí až do okamžiku
provedení
aktualizace podle dle čl. 7.5 těchto VOP.
7.7 V případě, že se prokáže, že Klient / Správce neprováděl aktualizace v
dohodnutých
intervalech, v období od poslední aktualizace došlo ke změnám a díky neaktuálním informacím v
Systému
došlo k
poškození Dlužníka, bere Klient na vědomí, je si plně vědom a vyslovuje souhlas s tím, že mu může
být
odepřen
přístup do Systému bez nároku na finanční kompenzaci. Zároveň si je Klient vědom a vyslovuje souhlas
s
tím, že
za takové jednání nese plnou právní zodpovědnost a s tím související zodpovědnost za škody (finanční
i
materiální), které Dlužníkovi i Provozovateli evidencí nepravdivých informací vznikly.
7.8 Klient prostřednictvím Správce bere na
vědomí, že do
systému NENÍ možno zadat Dlužníka, u kterého:
- Eviduje pouze pohledávky ve lhůtě splatnosti.
- Neeviduje žádnou pohledávku.
- Není možno doložit oprávněnost a případnou vymahatelnost pohledávky, tzn. že chybí doklady
prokazující, že
pohledávka je skutečná (potvrzené doklady o převzetí zboží nebo služeb, směnka, předávací
protokol,
splátkové kalendáře, uznání dluhu, smlouvy aj.).
7.9 Klient nese plnou
právní
odpovědnost za data a informace, která jeho jménem vložil / zveřejnil Správce v Systému.
7.10 Klient se prostřednictvím Správce zavazuje bezodkladně předložit
Provozovateli na
jeho žádost informace a dokumenty, kterými prokáže, že jím zadaný Dlužník je / byl do Systému zadán
oprávněně.
Taková informace slouží pouze pro prokázání dodržení podmínek těchto VOP a Provozovatel s ní může
nakládat pouze
pro svou kontrolní potřebu. Jakékoliv kopírování dokumentů nebo zveřejnění je ze strany
Provozovatele
zakázáno.
7.11 Provozovatel má právo provést kontrolu zadaných dat kdykoli po předchozím
ohlášení.
Jakékoliv zdržování, protahování nebo jiné chování Klienta / Správce za účelem protahování termínu
kontroly nebo
jejímu úplnému zamezení může mít za následek zrušení přístupu Klienta a všech jeho Uživatelů do
Systému
bez
nároku Klienta na finanční kompenzaci.
7.12 Klient odpovídá Provozovateli za veškerou škodu, která Provozovateli
vznikne
v
případě, že Správce:
- Zadá do Systému Dlužníka, který vůči Klientovi nemá žádné závazky
po
splatnosti.
- Nebude záznamy o svých Dlužnících aktualizovat tak, aby v každém okamžiku byly informace o
zadaném
dluhu
aktuální a pravdivé.
- Není schopen doložit oprávněnost pohledávky, kterou do Systému vložil.
- Zadá jakákoliv nepravdivá, zavádějící nebo jinak zkreslená data.
7.13 Pokud se prokáže, že Klient prostřednictvím svého Správce vložil do
Systému
nepravdivé informace s cílem dlužníka poškodit, pošpinit jeho jméno, zamezit nebo znepříjemnit jeho
provoz, bude
Provozovatel postupovat následovně:
- S Klientem bude s okamžitou platností ukončena spolupráce bez
nároku
Klienta
na finanční kompenzaci.
- Provozovatel má nárok požadovat smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč + DPH ve výši aktuálně
platné
základní
sazby.
- Provozovatel může ve spolupráci s Dlužníkem podnikat právní kroky dle platné legislativy České
republiky.
7.14 Pokud bude Dlužník z důvodů popsaných v bodech 7.12 a 7.13 nárokovat
náhradu
škody u
soudu a tato náhrada mu bude pravomocným soudním rozhodnutím přiznána, pak:
- Má Klient povinnost vůči Dlužníkovi uhradit přiznanou náhradu
škody
včetně
všech příslušných nákladů na soudní řízení.
- Má Klient povinnost vůči Provozovateli uhradit veškeré náklady spojené s procesem soudního
řízení a
navíc
smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč + DPH ve výši aktuálně platné základní sazby.
7.15 Provozovatel je oprávněn při své činnosti využívat služeb a subdodávek
dalších
smluvních partnerů a má právo použít data, která Klient prostřednictvím Správce do Systému zadal,
pro
další
ratingové, hodnotící a podnikatelské účely. Provozovatel může použít data Klienta jako hodnotící
kritérium pro
své výstupy zabývající se hodnocením a platební morálkou firem. Dále může Provozovatel poskytnout
data
Klienta
smluvním obchodním partnerům za účelem zveřejnění informací v partnerských databázích. Za tímto
účelem
vyslovuje
Klient Provozovateli svůj souhlas. Klient dává výslovný souhlas zejména s:
- Využitím dat pro ratingové (hodnotící) výstupy.
- Poskytnutím dat ostatním Klientům a Uživatelům systému HlidacFirem.cz a StopStav.cz.
- Poskytnutím dat externí smluvní partnerské společnosti:
- CRIF - Czech Credit Bureau, a.s. (IČ: 26212242) za účelem využití informací pro
ratingové
(hodnotící) účely a zařazení informace do své služby tvorby reportů o firmách.
8. Reporty
8.1 Služba Reporty je dostupná všem Návštěvníkům i Uživatelům Systému. Pro
využití
služby
Reporty není nutná registrace do Systému.
8.2 Návštěvník i Uživatel má právo prostřednictvím Systému nakoupit report
obsahující
informace o libovolné právnické osobě nebo fyzické podnikající osobě (OSVČ), která má sídlo na území
ČR,
tzn.
která je registrovaná u příslušných úřadů v České republice.
8.3 Systém nabízí možnost nákupu 2 typů reportů:
- Malý report
- Velký report (součástí Velkého reportu je také Diagram vazeb)
Rozdíly mezi jednotlivými typy reportů, jejich obsah a informace o Diagramu vazeb jsou k dispozici na
stránkách
HlidacFirem.cz v sekci „Reporty“.
8.4. Postup nákupu reportu Návštěvníkem (=
osobou
bez
registrace v Systému)
- Nákup reportu je k dispozici na adrese www.hlidacfirem.cz
- Návštěvník vyplní IČ firmy, u které má zájem získat informace formou nákupu reportu + zadá
emailovou
adresu.
Na zadanou adresu bude na konci celého procesu zaslán objednaný report a faktura k provedenému
nákupu.
- Po potvrzení IČ a emailu si Návštěvník zvolí požadovaný typ reportu (malý / velký report +
diagram
vazeb)
- Následně je Návštěvník přesměrován na platební bránu, kde uhradí cenu za objednaný report.
- Po provedení platby je Návštěvníkovi na emailovou adresu uvedenou v prvotním kroku objednávky
doručena 1)
faktura za provedenou platbu a 2) objednaný report. V případě objednávky Velkého reportu je
dodán
také
Diagram vazeb.
- Reporty i Diagram vazeb jsou dodávány
formou
hypertextového odkazu, který je platný pouze po dobu 24 hodin od momentu jeho dodání!
Pokud
Návštěvník požaduje přístup k dodaným informacím po delší dobu, je nutno dokument dodaný
hypertextovým
odkazem stáhnout a uložit nebo vytisknout. Po uplynutí 24 hodin od dodání je doručený odkaz
neplatný
a
přístup k nakoupenému dokumentu tak již online není možný.
8.5. Postup nákupu reportu Uživatelem (=
osobou
registrovanou v Systému:
- Uživatel musí být přihlášen do svého účtu v Systému.
- Nákup reportu je k dispozici po přihlášení v menu „Reporty“.
- Uživatel vyplní IČ firmy, u které má zájem získat informace formou nákupu reportu + zadá
emailovou
adresu.
Na zadanou adresu bude na konci celého procesu zaslán požadovaný report.
- Po potvrzení IČ a emailu si Uživatel zvolí požadovaný typ reportu (malý / velký report + diagram
vazeb)
- Po vytvoření objednávky je Uživateli odečtena částka za objednaný report z jeho kreditu.
- V případě, že aktuální zůstatek výše kreditu nepokryje celou cenu objednaného kreditu, bude
Uživatel
přesměrován na platební bránu, kde bude vyzván k dobití svého kreditu. Po dobití bude částka
objednaného
reportu stržena z právě dobitého kreditu. V případě nutnosti dobití kreditu bude Uživateli na
tuto
transakci
dodána faktura.
- Po úspěšné úhradě ceny reportu z kreditu bude na emailovou adresu uvedenou v prvním kroku
objednávky
doručen
objednaný report. V případě objednávky Velkého reportu je dodán také Diagram vazeb.
- Reporty i Diagram vazeb jsou dodávány
formou
hypertextového odkazu, který je platný pouze po dobu 24 hodin od momentu jeho dodání!
Pokud
Návštěvník požaduje přístup k dodaným informacím po delší dobu, je nutno dokument dodaný
hypertextovým
odkazem stáhnout a uložit nebo vytisknout. Po uplynutí 24 hodin od dodání je doručený odkaz
neplatný
a
přístup k nakoupenému dokumentu tak již online není možný.
8.4 Službu Reporty zajišťuje provozovatel ve spolupráci se společností CRIF -
Czech Credit
Bureau, a.s. (IČ: 26212242).
9. Affiliate program
9.1 Uživatel má možnost doporučit registraci do Systému novému potenciálnímu
Klientovi,
který prozatím není Klientem Systému. Pokud se nový Klient zaregistruje do Systému na základě
doporučení
stávajícího Uživatele, náleží stávajícímu Klientovi provize z každé platby, kterou nový Klient
Provozovateli
zaplatí v rámci licenčních poplatků a ostatní služeb Systému. Provize je stávajícímu Klientovi
přiznána
za
podmínek uvedených v aktuálně platném znění VOP.
9.2 Při registraci Klienta je automaticky vytvořen odkaz (link), ve kterém je
zakódován
jeho unikátní registrační klíč. Tento link je doručen emailem všem nově registrovaným Uživatelům
ihned
po
registraci společně s přístupovým jménem a heslem do Systému. Registrační link je neměnný a Uživatel
jej
má
kdykoliv k dispozici ve svém uživatelském účtu přímo v Systému.
9.3 Affiliate program je vázán na Klienta, nikoliv na Uživatele. Tzn. že
registrační link
je vytvořen Klientovi a všichni jeho Uživatelé následně používají link Klienta. Všichni Uživatelé v
rámci
Klienta tak mají k dispozici stejný registrační link.
9.4 V případě, kdy Uživatel doporučí Systém možnému nového Klientovi, který o
Systém
projeví zájem, Uživatel předá nebo pošle novému Klientovi svůj registrační link. Potenciální nový
Klient
je po
prokliku zaslaného odkazu automaticky přesměrován na registrační formulář. Pokud následně nový
Klient
provede
registraci, Systém bude stávajícího Klienta, který novému Klientovi předal registrační link,
evidovat
jako
doporučitele nového Klienta. Od tohoto momentu má stávající Klient (doporučitel) nárok na provizi z
každé
platby, kterou nový Klient Provozovateli zaplatí za služby Systému.
9.5 Výše přiznávané provize pro doporučitele
–
stávajícího Klienta je 10%.
9.6 Stávající Klient má právo na přiznání provize ze všech plateb zaslaných
novým
Klientem
od momentu registrace. Tzn. nejen za platby zaslané při registraci, ale také za platby zaslané v
budoucnu za
prodloužení licence, za změny ve využívaných tarifech nebo za nákup ostatních služeb (Reporty aj.)
9.7 Stávající Klient ztrácí právo na přiznání
provize v
případech:
- Nový Klient, který je evidován pod stávajícím Klientem, požádá
Provozovatele o
změnu svého doporučitele.
- Stávající Klient ukončil s Provozovatelem spolupráci.
- Stávající Klient má v momentě provedení platby novým Klientem, který je evidován pod stávajícím
Klientem,
přerušený přístup do Systému z důvodu prodlení s úhradou licenčního poplatku.
9.8 Provize jsou Klientovi průběžně připisovány na virtuální účet, který je
veden
Provozovatelem Systému
9.9 Veškeré částky přiznané v rámci Affiliate programu jsou počítány z
příchozích
plateb
bez DPH.
9.10 Stav výše virtuálního účtu sdělí Provozovatel Správci na jeho vyžádání
9.11 Veškeré výplaty provizí, které Klientovi náleží, jsou vypláceny na
základě
faktury,
kterou Klient vystaví Provozovateli dle podmínek odst. 9.12
9.12 Výplata provize stávajícímu
Klientovi:
- Provozovatel vytváří v pravidelných čtvrtletních intervalech
vyúčtování stavu
provizí, které následně předává Klientovi jako podklady pro fakturaci.
- Vyúčtování stavu provizí je Provozovatel povinen Klientovi předat do konce následujícího měsíce
po
uplynutí
kalendářního čtvrtletí (tzn. do 30.4. za 1Q, do 31.7. za 2Q, do 31.10 za 3Q a do 31.1. za 4Q).
- Pokud výše provize ve vyúčtování nepřesahuje částku 200,- Kč bez
DPH,
má
Provozovatel právo vyúčtování Klientovi zaslat později, po uplynutí dalšího nebo dalších
čtvrtletí,
jakmile bude částka vyúčtování vyšší než 200,- Kč bez DPH.
- Podklady jsou Klientovi doručeny na email Správce.
- Pokud je Klient neplátce DPH, je částka uvedená v
zaslaném
vyúčtování, konečná.
- Pokud je Klient plátce DPH, je částka uvedená v zaslaném
vyúčtování,
brána jako částka bez DPH. Klient následně při fakturaci přičte k základu daně DPH ve výši
zákonné
základní
sazby platné ke dni fakturace.
- Fakturu musí Klient vystavit a doručit Provozovateli na
adresu [email protected] NEJPOZDĚJI do konce následujícího měsíce po doručení
vyúčtování –
podkladů (tzn. do 28.2. pro podklady doručené v lednu, do 31.5. pro podklady doručené v dubnu,
do
31.8. pro
podklady doručené v červenci a do 31.11. pro podklady doručené v říjnu). Na faktury doručené později po uplynutí
uvedených
termínů nebude brán zřetel a nárok Klienta na vyplacení provize zaniká.
- Faktura musí splňovat náležitosti:
- Dodavatel: Název firmy (Klienta), adresa sídla, IČ, DIČ (pokud je
přiděleno)
- Odběratel: StopStav CZ s.r.o., Horní náměstí 3, 755 01 Vsetín,
IČ:03022536,
DIČ:CZ03022536
- Datum vystavení faktury
- Datum splatnosti faktury – 60 dní od data vystavení
- Datum uskutečnění zdanitelného plnění (DUZP) – shodné s datem vystavení
(u
plátců
DPH)
- Text: Provize Affiliate programu www.HlidacFirem.cz – 1 ks
- Cena: částka dle zaslaného vyúčtování. U plátců DPH navýšená o základní
sazbu DPH
platnou v den vystavení faktury.
10. Tarify
10.1 Seznam a srovnání jednotlivých tarifů je k dispozici na stránkách
HlidacFirem.cz v
sekci „Přehled tarifů“.
10.2 Tarify se nazývají „Start“ (základní tarif) a „Standard XX“ (standardní
plnohodnotné
tarify), kde XX = číslo určuje kapacitu (limit), který má Klient k dispozici pro počet hlídaných
záznamů
v sekci
„Hlídací pes“.
10.3 Tarif „Start“ umožňuje hlídání maximálně 10 firem (IČ) v sekci „Hlídací
pes“
a
umožňuje vklad svých Dlužníků (bez omezení). U tarifu „Start“ NENÍ dostupná sekce „Seznam dlužníků“,
tzn. že
není možno vyhledávat v Dlužnících.
10.4 Tarify "Standard XX" jsou všechny plnohodnotné a liší se:
- Kapacitou firem (IČ), kterou má Klient k dispozici v součtu pro
všechny své
Uživatele pro zadání hlídaných záznamů do sekce „Hlídací pes“.
- Výší % bonusu, který Klient získává zpět na svůj Kreditový účet za nákupy Reportů svými
Uživateli.
10.5 Základní tarif „START“ je po registraci
aktivován na
dobu 6 měsíců (1/2 roku) ZDARMA. V průběhu jeho platnosti je možno kdykoliv požádat a
přejít
na tarif
"Standard XX" dle vlastního výběru. Pokud Klient změnu neprovede, bude mu po
uplynutí 6 měsíců (1/2 roku) účtován licenční poplatek za tarif "START" dle aktuálně platných
podmínek.
10.6 Standardní tarify „Standard XX“ je možno aktivovat na dobu 1 měsíc nebo 1
rok
(12
měsíců). Všechny s možností prodloužení nebo změny. Při aktivaci tarifu "Standard XX" na 1 rok (12
měsíců) je
cena licenčního poplatku zvýhodněna slevou 20% oproti registraci a následné platbě 1x za měsíc.
10.7 Prodloužení platnosti stávajícího tarifu Systém hlídá automaticky.
Před
ukončením platnosti Systém zasílá Správci výzvu k úhradě a tím i k prodloužení stávajícího tarifu
dle
dříve
nastavených podmínek. O prodloužení stávajícího tarifu může Uživatel požádat i dříve online v sekci
„Prodloužení
služby“, kterou má Správce přístupnou ve svém uživatelském účtu.
10.8 Pokud má Klient dostatečný zůstatek finančních prostředků na svém
Kreditovém
účtu,
pak je úhrada částky za prodloužení platnosti stávajícího tarifu dle dříve nastavených podmínek
možná
také
formou odečtení příslušné částky z tohoto Kreditového účtu.
10.9 O přechod mezi tarify může Uživatel požádat kdykoli. K tomu slouží sekce
„Změna
služby“, kterou má Správce přístupnou ve svém uživatelském účtu.
10.10 Nevyčerpaná část licenčního poplatku za dříve používaný tarif se v
případě
přechodu
na jiný tarif Klientovi NEVRACÍ. Při přechodu na jiný tarif se postupuje následovně:
10.11.1 Klient přechází z
nižšího
tarifu na
vyšší:
- Přechod je umožněn ihned po uhrazení rozdílu licenčního poplatku.
Klientovi je
účtován rozdíl mezi cenou stávajícího tarifu, který využívá v okamžiku žádosti o změnu, a
cenou
nového
(vyššího) tarifu, na který přechází.
- Poté, co Klient / Správce požádá o změnu na vyšší tarif, je mu odeslána výzva k úhradě příslušné
částky.
Vyšší tarif je aktivován, jakmile bude platba připsána na účet Provozovatele.
10.11.2 Klient přechází z
vyššího
tarifu na
nižší:
- Klient může o takový přechod požádat kdykoli, ale platnost
stávajícího
(vyššího) tarifu, který využívá, bude aktivní až do uplynutí doby, po kterou byl vyšší tarif
původně
objednán a zaplacen. Po jeho vypršení bude následně aktivní již nižší tarif podle volby
Klienta.
- Klient může využívat vyšší tarif až do doby vypršení jeho původní platnosti. Před koncem
platnosti
je ale
již odesílána výzva k platbě nižšího tarifu. Po provedení platby je následně tarif změněn na
požadovanou
nižší verzi.
11. Přístup do systému
11.1 Při registraci je vytvořen Klient a společně s ním je zřízen 1
uživatelský
účet,
který má automaticky nastaven status Správce. Tento jeden Správcovský účet je v rámci tarifu zdarma.
Na
email
zadaný při registraci jsou Správci zaslány přihlašovací údaje pro přihlášení do Systému.
11.2 Tarif zvolený při registraci je aktivní ihned po provedení
registrace.
11.3 V případě, že byl při registraci zvolen některý z běžných tarifů
„Standard
XX“, je
tento tarif aktivní pouze následující 3 kalendářní dny od registrace. Ihned po registraci je na
email
Správce
zaslána výzva k úhradě licenčního poplatku s uvedením potřebných údajů k provedení platby. Platba se
provádí
bankovním převodem. Po připsání částky na bankovní účet Provozovatele je Klientovi prodloužena
platnost
tarifu
na požadovanou (zaplacenou) dobu.
11.4 Pokud Klient nezaplatí cenu licenčního poplatku ve lhůtě 3 dní od
registrace,
Systém
Klienta a jeho Správce deaktivuje a zamezí přístup do Systém. V případě, že Klient zaplatí cenu
licenčního
poplatku později, tzn. v době, kdy už byl deaktivován, bude po připsání částky na účet Provozovatele
účet opět
odblokován a Klient jej bude moci využívat v původně nastavené konfiguraci.
11.5 Správce má možnost vytvořit a spravovat v Systému více Uživatelů pod svým
Klientem.
Správu dalších Uživatelů provádí Správce v sekci „Přidání uživatele“, kterou má Správce přístupnou
ve
svém
uživatelském účtu. Z technických důvodů Provozovatel doporučuje vytvářet nové uživatele až poté, co
proběhl
proces registrace a platby licenčního poplatku za nově registrovaného Klienta. Tzn. až poté, co je
uhrazen
licenční poplatek a v Systému je nastavena doba platnosti licence po zaplacení licenčního poplatku.
Provozovatel
apeluje na Správce, aby nevytvářel nové uživatele v průběhu prvních 3 dní od aktivace Klienta a aby
počkal s
tvorbou nových Uživatelů až na dobu po zaplacení a zaúčtování licenčního poplatku za zvolený
tarif.
11.6 Nově vytvořený Uživatel je po založení uživatelského účtu neaktivní. Jeho
aktivace a
odeslání přihlašovacích údajů do Systému probíhá až po zaplacení licenčního poplatku za nové
Uživatele
na účet
Provozovatele. Platba se provádí bankovním převodem. Výzva k úhradě s uvedením potřebných údajů k
provedení
platby za nové uživatele je generována 1x denně, zpravidla v nočních hodinách a je zasílána na email
Správce.
Platební údaje jsou generovány souhrnně za všechny nové uživatele, které Správce vytvořil v
předchozích
24
hodinách.
12. Licenční poplatek – cena
12.1 Licenční poplatek je částka (cena) za využívání služeb Systému v
dohodnutém
objemu
služeb (dle zvoleného tarifu) po dobu dle vlastního výběru (1 měsíc nebo 1 rok).
12.2 Aktuální výše licenčního poplatku je zveřejněna na webových stránkách
HlidacFirem.cz
v sekci „Přehled tarifů“.
12.3 Úhrada licenčního poplatku je prováděna odečtem ze zůstatku na kreditovém
účtu
Klienta nebo formou platby bankovním převodem na základě výzvy Provozovatele. Výzvy jsou zasílány
emailem na
adresu Správce:
- ihned po registraci Klienta nebo
- před uplynutím aktivovaného období nebo
- ihned poté, co Správce požádá o změnu na vyšší tarif nebo
- v následujících 24 hodinách v případě, kdy Správce vytvoří nové Uživatele
12.4 Provozovatel je plátce DPH. Faktura – daňový doklad je Klientovi zaslána
na
emailovou
adresu Správce bezodkladně a v co nejkratší možné době po připsání platby na bankovní účet
Provozovatele.
Faktury – daňové doklady jsou zasílány pouze elektronicky emailem.
12.5 Výše licenčního poplatku se řídí aktuálními podmínkami platnými:
- Při registraci v den registrace
- Při prodloužení platnosti tarifu v den zaslání výzvy k platbě Provozovatelem
- Při přechodu na jiný tarif v den zadání požadavku na změnu tarifu Klientem
13. Kreditový účet
13.1 Každému Klientovi je při registraci do Systému automaticky zřízen
Kreditový
účet.
Dále jen „Kredit“.
13.2 Kredit je možno využít pro úhradu všech služeb, které jsou součástí
systému.
13.3 Kredit je možno dobít v minimální částce 100,- Kč. Maximální výše
dobíjeného
kreditu
není omezena.
13.4 Jakmile zástupce Klienta dobije Kredit, bude na dobitou částku obratem
vystavena a
zaslána faktura. Pro účely fakturace je částka dobitého kreditu brána jako částka včetně aktuálně
platné
výše
DPH.
13.5 V průběhu aktivní spolupráce mezi Provozovatelem a Klientem je zůstatek
Kreditu
považován za „vratný depozit“. Na základě žádosti Správce je zůstatek Kreditu Klientovi kdykoliv bez
zbytečného
odkladu vrácen. Pro vrácení zůstatku Kreditu je potřeba splnit podmínky:
- Zaslání písemné žádosti Správcem na email [email protected] s uvedením identifikačních údajů Klienta, částkou, kterou Správce
požaduje
vrátit (100% kreditu nebo jen její část) a číslo účtu, na který bude vrácený Kredit
odeslán
- Na základě žádosti dodá Provozovatel Správci opravný daňový doklad k požadované částce. Správce
tento doklad
musí Provozovateli potvrdit a dodat zpět.
Po splnění podmínek bude opravný daňový doklad proplacen Klientovi bez zbytečného odkladu, nejpozději
však do
30ti dní formou bankovního převodu na účet uvedený Správcem v žádosti.
13.6 Podmínky vrácení Kreditu na základě žádosti Správce jsou platné pouze v
případě
aktivní spolupráce mezi Provozovatelem a Klientem. Pokud dojde k ukončení spolupráce, jsou v
platnosti
podmínky
popsané v těchto VOP čl.15 – Ukončení spolupráce.
14. Zrušení / přerušení přístupu do systému
14.1 Přístup do Systému bude Klientovi a všem jeho Uživatelům a Správcům
odepřen:
- Neuhrazením licenčního poplatku.
- Pokud Klient v podání Správce neudržuje data, která do Systému zadal o svých Dlužnících,
aktuální a
v
momentě, kdy se dluh změnil, neprovede aktualizaci svých dat.
- Pokud Správce odmítne prokázat oprávněnost zadání Dlužníka do Systému.
- Pokud se prokáže, že Uživatel do Systému zadal nepravdivá data.
14.2 V případě zrušení nebo přerušení přístupu Klienta do Systému jsou
automaticky
deaktivovány všechny záznamy, které Správce do Systému zadal a které jsou v momentě zrušení nebo
přerušení
přístupu aktuální.
15. Ukončení spolupráce
15.1 Klient může ukončit využívání služeb systému těmito způsoby:
- Neuhrazením licenčního poplatku na další období (ignorování výzvy
k
úhradě). V
takovém případě spolupráce končí dnem, kdy vyprší platnost stávající licence. V takovém
případě
Klient
nemá nárok na vrácení nevyčerpaného zůstatku Kreditu.
- Písemnou žádostí kdykoliv v průběhu platnosti licence. V takovém případě spolupráce končí ihned
po
doručení
žádosti Provozovateli. Klient nemá nárok na vrácení nevyčerpaného zůstatku Kreditu ani přeplatku
na
již
uhrazeném licenčním poplatku.
15.2 Provozovatel může ukončit poskytování služeb Klientovi výpovědí s
výpovědní
lhůtou 1
měsíc, která začíná běžet 1. dnem následujícího kalendářního měsíce od doručení výpovědi Klientovi.
V
takovém
případě má Klient nárok na vrácení nevyčerpaného zůstatku Kreditu a přeplatku na již uhrazeném
licenčním
poplatku.
15.3 V případě porušení povinností Klientem některým ze způsobu popsaným v čl.
3.2,
čl.7.7, čl. 7.8, čl. 7.10, čl.7.11, čl. 7.12 může Provozovatel spolupráci ukončit okamžitě a bez
výpovědní
lhůty. V takovém případě nemá Klient nárok na vrácení nevyčerpaného zůstatku Kreditu, ani přeplatku
na
již
uhrazeném licenčním poplatku.
15.4 Spolupráce je ihned ukončena zánikem Klienta nebo Provozovatele.
15.5 V případě, že Provozovatel změní znění těchto VOP a Klient s takovou
změnou
nebude
souhlasit, může Klient od spolupráce odstoupit ke dni nabytí účinnosti nového znění VOP. O změně VOP
Provozovatel informuje Klienta před nabytím účinnosti nového znění VOP a pokud s novým zněním VOP
Klient
nesouhlasí, musí to Provozovateli oznámit písemnou formou. V takovém případě se má za to, že Klient
od
spolupráce odstupuje dle tohoto bodu VOP. Klient na základě odstoupení od spolupráce dle tohoto bodu
nemá nárok
na vrácení nevyčerpaného zůstatku Kreditu, ani přeplatku na již uhrazeném licenčním poplatku.
16. GDPR
16.1 Problematiku GDPR v rámci služeb Systému upravuje samostatný dokument –
prohlášení,
které je dostupné na webové adrese HlidacFirem.cz v patičce stránky v sekci „Právní informace“ pod
odkazem „Prohlášení o
GDPR“.
17. Řešení sporů v oblasti zveřejněných dat
17.1 Provozovatel vystupuje jako servisní organizace, která provozuje a
spravuje
Systém.
Veškerá správa informací, které Systém obsahuje, jsou
- v případě evidence dlužníka v kompetenci Správce, který vystupuje
za
Klienta
nebo
- v případě informací uvedených v Reportu v kompetenci společnosti CRIF - Czech Credit Bureau,
a.s.
(IČ:
26212242), která je jejich dodavatelem.
17.2 Provozovatel nenese odpovědnost za pravost informací, které Systém
obsahuje.
Veškeré
spory ohledně pravosti zveřejněných dat jsou řešeny přímo mezi společností, která se zveřejněnými
informacemi
cítí být poškozená a Klientem (v případě dluhu zveřejněného v Systému) nebo společností CRIF - Czech
Credit
Bureau, a.s., IČ:26212242 (v případě rozporu informací uvedených v reportu).
18. Řešení sporů v oblasti finančních transakcí
18.1 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná
Česká
obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa:
https://adr.coi.cz/cs . Platformu pro řešení
sporů
on-line
nacházející se na internetové adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a
kupujícím
z kupní
smlouvy.
18.2 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská
567/15,
120 00
Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení
Evropského
parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a
o
změně
nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line)
18.3 Prodávající je oprávněn k prodeji služeb na základě živnostenského
oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní
inspekce
vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele.
19. Platnost VOP
19.1 Tyto VOP nabývají účinnosti dne 16.5.2022 a nahrazují předchozí znění VOP
v
plné
výši.
Ve Vsetíně dne 11.05.2022